Arvamused VIRBITSA kohta

Marge Põdra

Mulle endale Virbits väga meeldis. Ei nõudnud väga suurt eeltööd, tutvusin põgusalt ning proovisin mõned asjad koos lapsega ära. Lapsel ma ei lasknud kõiki ülesandeid lõpuni teha kuna mahud olid suured eriti Uuri sõnu viida harjutustes. Kuid kuna see aabits on mõeldud ka koolieelikutele, on see igati õigustatud. Mulle meeldib ka see, et saan ise lapsele valida harjutusi kui tahan teada, kas ta on õpitu omandanud või siis lähtuvalt eesmärgist, mida parasjagu lapsed selgeks peavad saama. Proovisin mängida paari lapsega kelle kooliks ettevalmistus ei ole väga hea, on ju lapsed erinevad. Nii ilmneski, et Võrdle ja sobita viida harjutused tekitasid raskusi poisile, kes hommikuringis vastab küll sageli õigesti, kuid arvuti taga ilma kõrvalise abita, oli raskustes esemete leidmisega, mis ei kuulunud hulka ning nimetada geomeetrilisis kujundeid. Seega on Virbits väga hea abimees lapsega individuaalsel tegelemisel. Kui ülejäänud ümberringi mängivad, siis on rühmaruumis väga raske koondada lapse tähelepanu, kuid arvuti taga suudab laps keskenduda ekraanil toimuvale, sest ka tagasisideme saab ta sealt. Virbuskid kiidavad ning kui midagi valesti läheb juhivad selle sõbralikult tähelepanu. Kui Virbitsat saab paigaldada rühma arvutisse, saab laps ka vabalt endale ise ülesandeid valida.. (Ei proovinud, sest meie rühma arvutid on väga vanad). Metoodilises kabinetis saaks lapsed käia teatud aegadel aabitsaga tegelemas. See on korraldamise küsimus. Arendava mänguna on Virbits ideaalne, kuna hõlmab lapse erinevaid oskusi ja taju arendamist. Kui laps vabalt harjutusi valib, siis saab ta kogeda kindlustunnet, kui teeb tuttavaid ja lihtsamaid harjutusi ning eduelamust kui saab hakkama seni raskeks osutunud harjutusega. Üks õpetaja proovis Virbitsa harjutusi oma äsja viieaastaseks saanud pojaga. Nad ei teinud läbi kõiki harjutusi, kuid Võrdle ja sobita, Ole täpne ja osav viidad meeldisid poisile väga. Hakkama sai ta ka mõnede tähe- ja sõnaharjutustega. Kuigi ta vajas rohkem abi, meeldis Virbits talle väga, ootab huviga, millal saab uut mängu mängida.

Maie Hannus ja Marge Koldits Tallinna Lilleküla günaasiumist

See õppeotstarbeline mäng on üks parimaid, mida viimasel ajal olen näinud. Mängu kujundus, tegelaskujud, on lastepärased, erksavärvilised. Mäng tervenisti on positiivse hoiakuga. Tegelaskujud pidevalt kiidavad ja aitavad last. Juhiseid on väga hõlbus jälgida, sest kõikvõimalikud pausid on omal kohal. Last ei kiirustata, vaid antakse talle aega mõtlemiseks. Muusika on meeldiv, rahustav, ei ole "pealetükkiv". Üheski keskkonnas ei mänginud taustmuusika korraga seletuse rääkimisega. Ühest harjutusest teise üleminekul ei jäänud eelmise harjutuse heli mängima